Køkken

Sådan her så vores køkken ud, da vi gik i gang med at transformere det til et køkken-alrum. To mure skulle væltes og det var ikke så let som det lige så ud til, men hold nu op hvor er jeg glad for vi ikke gav op! Det er blevet det mest fantastiske rum og køkkenet blev meget større med masser af opbevaringsplads – og det var der brug for! Jeg har en ting med køkkenredskaber/-udstyr og ville ikke løbe tør for rene kopper om så jeg fik 80 gæster – og det er jo altid rart at vide:-)

Nå, men da vi så havde væltet de to mure (og nu siger jeg “vi”, men med “vi” mener jeg i virkeligheden min mand og min far, for jeg må nok indse at “håndværkergenet” ikke lige er til stede i mig), så flyttede vi ind. Med intet andet end et gaskomfur, en seng og et fungerende badeværelse… Det var dælme grimt, men faktisk også meget hyggeligt (når man nu vidste, at det ikke varede evigt). Her er lidt billeder af det:

    

Ja, sådan kan man jo også bo… Rimelig spartansk, må man sige. Det gode var dog, at vi kunne starte helt fra bunden med køkkenet og selv vælge ALT! Vi valgte et Epoq køkken fra Elgiganten, fordi det var både flot og billigt. Prislejet svarer til Ikea, men jeg syntes Epoq havde nogle flottere farver og designs på deres køkkener. Jeg synes resultatet er blevet super flot og kvaliteten af køkkenet er også fin, men serviceniveauet ift. Epoq hos Elgiganten er virkelig lavt! Der var kun én medarbejder i hele Elgiganten i Viborg, som vidste noget om køkkenerne, og hendes viden rakte desværre kun til at anvende designprogrammet (som man i øvrigt selv kan downloade til sin computer), og ikke til at give råd og vejledning ift. placering, opstilling osv. Jeg vidste heldigvis selv hvordan jeg ville have det, men hvis man ikke ved det og søger vejledning, så skal man nok styre uden om Epoq. Desuden er det næsten umuligt at skaffe ekstra dele til køkkenet, hvis det ikke blev bestilt fra starten, fordi det kun er det ene menneske i butikken og ingen i Kundeservice, som kan hjælpe. Vi manglede f.eks. en pynteliste til vores vitrineskab, som ikke kom med i den originale sending. De sendte den så godt nok i løbet af et par uger, men da vi fik den, var den knækket under transporten! Jeg ringede så til Kundeservice, som sagde jeg skulle ringe til butikken, som sagde jeg skulle ringe til Kundeservice, som sagde jeg skulle ringe til butikken og sådan kørte det i ring i nogle dage… Da jeg fik den femte nye Kundeservice-medarbejder i røret, kunne han vist godt høre på mig, at nu skulle de stoppe med at fucke rundt, og han bestilte en ny liste til mig. Glad og stolt over at have løst situationen meddelte han mig, at listen ville blive leveret d. 25. maj… Men det var 1. februar! 4 måneder for at levere en fu….. PIND! Are you freakin’ kidding me!?! Men der var intet at gøre, sådan var det. Og hatten af for Kundeservicemedarbejdere for altid at se the silver lining (han havde jo skaffet mig min liste):-) På den måde havde det været lettere med Ikea, hvor man bare selv kan tage hen og hente de dele, man mangler. Men Epoq køkkenet er flot og jeg er glad for resultatet. Dog ville jeg aldrig anbefale det pga. den store mangel på service…

Her kan du se resultatet:

   

  

Ja, vi har valgt et gaskomfur. Det har altid været min store drøm og nu havde jeg chancen! Det er også fra Elgiganten, med 5 gasblus, men elektrisk ovn. Det er fantastisk at lave mad på, men en bitch at gøre ren! Så det bliver det ikke lige hver dag…:-) Kan klart anbefales hvis man er glad for madlavning (og rengøring…)! Men det var vist køkkenet i denne omgang – håber du kunne bruge indlægget til noget.

Kærlig hilsen,

Stine

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *